برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نکات ریز برای ثبت دامنه

توجه به نکات زیر به هنگام ثبت دامنه لازم است:

توجه به نکات زیر به هنگام ثبت دامنه لازم است:
- عبارت انتخابی تشابهی با نام تجاری معروف و معتبر نداشته باشد.
- تلفظ و بخاطر سپردن آن آسان باشد.
- كوتاه و متشكل از حداقل تعداد حروف باشد. دامنه های دارای تعداد حروف كمتر دارای ارزش بیشتری هستند چون تلفظ و به خاطر سپردن این آدرس ها راحت تر است.
- حتی المقدور با نوع فعالیت سایت ارتباط داشته باشد. هرچه نام انتخابی و فعالیت سایت شما نزدیك تر باشند، پیدا كردن سایت شما و تجارتتان برای جستجو گران وب و كاربران ساده تر خواهد بود.
- از اعداد و خط تیره استفاده نشده یا حداقل استفاده صورت گیرد.
- مشابه نام سایت دیگری كه موجب سردرگمی بازدید كنندگان شود نباشد.
- برای اطمینان از مالكیت دامنه هنگام ثبت آن بهتر است از قرار گرفتن آدرس پست الكترونیكی خود در قسمت Admin Contact مشخصات دامنه مطمئن شوید.
- حتما شرایط و تعهدات ثبت كننده دامنه و نمایندگی های و همچنین شرایط اختصاصی پسوند مورد تقاضی را مطالعه و از تبعات حقوقی اقدامات خود آگاه شوید.
- قبل از انتخاب دامنه مطمئن شوید كه علامت تجاری یا هر گونه علامت ثبت شده دیگر كه متعلق به غیر بوده و شما قانونا مجوز رسمی جهت استفاده از آن را ندارید در آدرس شما به كار نرفته باشد. مثلا انتخاب نام microsoftany یا نامهایی از این قبیل می تواند منجر به مسدود شدن سایت شما و سلب اختیار مالكیت دامنه از شما، توسط شركت مذكور گردد.
- هرگز از آدرس مجهول یا غیر واقعی در مشخصات دامنه خود استفاده ننمایید. در صورت استفاده از آدرس مجهول یا دروغین در هنگام ثبت دامنه، اگر شركت های ثبت كننده متوجه این امر شوند به راحتی می توانند حق مالكیت دامنه را از شما سلب نموده و شما نیز نمی توانید هیچ ادعایی داشته باشید.
- درصورتی كه نام مورد نظر شما قبلا ثبت شده و تاریخ انقضای آن نزدیك است می توانید از خدمات دهنده خود تقاضای خدمات پیش سفارش (Back Order) دامنه را بنمایید.
-  اعتبار دامنه خود را حتی المقدور تا یك ماه قبل از سر رسید انقضا تجدید نمایید.
- در ارتباط با استفاده از دامنه قوانین بین المللی و قوانین محلی را همزمان در نظر داشته باشید.

موضوع: ثبت دامنه
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات نظرات تا اطلاع ثانوی غیر فعال است.