برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نام گذاری دامنه

دامنه از دو قسمت نام و پسوند تشكیل شده است. مثلا در آدرس rasanehpardaz.com کلمه یا عبارت rasanehpardaz به عنوان نام دامنه و .com به عنوان پسوند دامنه می باشد. پسوندهای ...

دامنه از دو قسمت نام و پسوند تشكیل شده است. مثلا در آدرس rasanehpardaz.com کلمه یا عبارت rasanehpardaz به عنوان نام دامنه و .com به عنوان پسوند دامنه می باشد.
پسوندهای بین الملی رایج عبارتند از .com ، .net و .org كه دارای مصارف عمومی می باشند و هر یك به ترتیب معرف سایت های تجاری (Commercial)، شبكه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. در ثبت این دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نام ها با اولویت درخواست ثبت می شوند و برای مدت یك تا ده سال (قابل تمدید) با توجه به حق الثبت پرداختی معتبر می باشند.
دامنه های .info ،.biz و .name نیز در زمره دامنه های قابل ثبت برای عموم ولی با كاربری خاص می باشند. پسوند .info برای سایت های اطلاعاتی (Information)، پسوند .biz برای سایت های تجاری (Business) و پسوند .name هم فقط برای سایت های شخصی مناسب می باشد استفاده از این سه پسوند در خارج از این چارچوب تعریف شده ممنوع و منجر به حذف دامنه و سلب حقوق مربوطه از مالك آنها خواهد شد. همچنین كلیه دامنه های بین المللی فوق و بسیاری از دامنه های محلی تابع قوانین حمایت كننده از علائم تجاری می باشند.
همانطور كه برای تهیه یك محل سكونت یا تجارت اولین سوال آدرس منطقه مورد نظر است، برای وب سایت نیز این امر اولین مرحله برای شروع می باشد و همانطور كه در دنیای واقعی نیز آدرس شما بیانگر بسیاری از نكات برای مخاطبین قبل از رویارویی با شما می باشد. دردنیای مجازی نیز این امر صادق است. آدرس شما مثلا در یك محل گران قیمت یا یك ساختمان معروف گویای سطح بالای فعالیت شماست، آدرس دفتر كار شما در یك محل مسكونی ممكن است مشكلاتی را برای شما بوجود آورد یا مراجعین شما را دچار سردر گمی نماید، فعالیت های تجاری در مناطق مسکونی ممكن است با محدودیت هایی روبرو گردد. با كمی تفاوت می توان مشخصه های مشابهی را نیز برای آدرس مجازی تعریف نمود. هر سایت می تواند از طریق تعداد نامحدودی آدرس ثبت شده قابل دسترسی باشد.

موضوع: ثبت دامنه
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات نظرات تا اطلاع ثانوی غیر فعال است.